Egó-szörcs! Egót mindenkinek! Ki vagyok Esztétika Versek és szövegek Tanulmányok E-mail varadinak

szerda, február 15, 2006

Első és egyetlen ének – a sötét utcán

                         


                              „A halál sem sokkal rosszabb, tudom.”



Akkortájt ifjúságom véget ért,
s egy katasztrófa közelébe értem,
noha nemigen sejtettem, hogy mi a tét.

Itt dalban elmondom, ezt hogyan értem.
Hogy megmenekültem-e, nem tudom,
de biztos, hogy annyira sose féltem.

„Éjfél van, és az Andrássy uton
török az Oktogon felé vacogva,
mert Újév éjszakája van. Húszon-

négy évesen baktatok. A goromba
szél jégsörénye símogat pofán,
és úgy nézek be a palota-sorba,

mint ki nagy jelre vár. Kissé bután.
Mivel az ész az évek adománya,
nekem kevés jut még korom után.

Nem kihalt sikátor, de szinte sztráda,
melyen, mégis, színmagam vonszolom
e mámoros értelmet, összezárva

testem a csönddel; sötét mocorog
minden kapualjban, s a fák alatt
magány vákuumszivattyúja forog…”

Van tovább is eme első és egyetlen ének. Majd felrakom. Már van helyette új, jobb, szebb, fiatalabb és szellemesebb.

Comments: Megjegyzés küldése



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

CounterData.com

american express
american express Counter